I. Storytelling
Storytelling jest to nic innego, jak pisanie historii. Wszelakie walki (tylko przykład) nie polegają na rzutach kostkami czy innych widzi-misiach, lecz na zwyczajnym opisywaniu tego, co się robi, tak jak w typowych postach fabularnych, jednakże tutaj nie liczą się umiejętności literackie i lanie wody, lecz także statystyki postaci. (O tym niżej)
To, że zabawiamy się w bajkopisarzy nie oznacza, iż musicie w każdym poście opisywać wygląd waszej postaci, schodzić całkowicie z drogi, zaczynając opisywać jakąś runę na skale - nie, nikomu nie będzie chciało się czytać takich nieznacznych szczegółów, zwłaszcza dla MG, który nieraz wtrąca się w rozgrywkę.
II. Statystyki
Kolejną mechaniką, współgrającą z powyższym storytellingiem są statystyki.
Na tym forum istnieje ich pięć:
Siła mentalna - odpowiada za obrażenia zadawane czarami.
Siła fizyczna - odpowiada za obrażenia zadawane szponami, zębami etc.
Wytrzymałość - Pokrywa się z siłą. Im większa wytrzymałość tym mniejsze obrażenia otrzymywane.
Szybkość - odpowiada za tępo poruszania się postaci na lądzie oraz w powietrzu (O ile ma skrzydła).
Zręczność - odpowiada za częstotliwość uniknięcia ataku, oraz zgrabność podczas poruszania się w terenie.
Każda ma swojego odpowiednika, czyli statystykę, która ją niweluje.
Siła mentalna/fizyczna pokrywa się z wytrzymałością
Szybkość ze zręcznością
Zręczność z szybkością
wytrzymałość z siłą fizyczną/mentalną.
Być może jest to nieco zagmatwane, tak więc przedstawię to "na przykładzie".
Postać X walczy z postacią Y
1. Siła mentalna postaci X: 5 vs Wytrzymałość postaci Y: 3
2. Siła fizyczna postaci X: 3vs wytrzymałość postaci Y: 3
3. Zręczność postaci X: 3 vs szybkość postaci Y: 1
4. Szybkość postaci X: 3 vs zręczność postaci Y: 3
5. Wytrzymałość postaci X: 1 vs siła mentalna postaci Y: 2
6. Wytrzymałość postaci X: 1 vs siła fizyczna postaci Y: 6
Powyższy schemat wnosi tyle:
1. Postać X zadaje 2 razy większe obrażenia mentalne dla postaci Y.
2. Postać X zadaje 0 razy większe obrażenia fizyczne dla postaci Y.
3. Postać X ma 2 razy większą szansę na uniknięcie ataku postaci Y.
4. Postać X ma 0 razy większą szansę na zadanie celnego ataku postaci Y.
5. Postać X otrzymuje nieco większe obrażenia mentalne od postaci Y.
6. Postać X otrzymuje 5 razy większe obrażenia fizyczne od postaci Y.
Powyższe czynniki są szczególnie ważne podczas walk, porwań, pościgów czy polowania.
III. Punkty zdrowia
HP jest skrótem od angielskich słów Health Points = Punkty zdrowia
Maksymalna ilość HP na forum wynosi 100.
Stracić je można w walkach, podczas polowania czy nawet upadku. O stracie HP informuje administrator.
Regeneracja HP to 2pkt/1h
(2 punkty zdrowia na jedną godzinę)
Jednakże postać nie może wychodzić przez czas regeneracji poza teren stada.
Offline